onsdag 21 augusti 2013

Hjärtat

Känner mig alltmer deprimerad.
Avskyr när jag aldrig kan bli klar med Hjärtat.
Denna diktsamling...
Jag vill bara bli klar.
Orkar inte skriva på den mer...
Detta "smådutt"- skrivande varje dag...
Det räcker inte. Det fungerar inte.
Jag kommer ingenstans.

M säger att jag känns avstängd.
Att jag inte får bli deprimerad för det här med diktsamlingen.
Att jag behöver sova om nätterna.

Så sant.

Men jag skulle behöva rymma hemifrån.
Isolera mig en vecka i en stuga med strikt skrivschema.
Morgon till kväll. Bara skriva.

Jag vill.

På söndag hade jag tänkt skriva.
Kom sedan på att på söndag startar Babysim kurs 3.
Sedan hade jag tänkt ta resten av dagen till att märka upp alla Lunas kläder och saker inför förskolestarten... Stryka på etiketter som jag designat och fått hem.

Jag lovar att Luna har hundratals plagg (ingen överdrift!) som jag behöver märka.....

Hur gör andra författare?
Var finns tiden för skrivandet?

Jag förstår att det finns en lösning på det här.
Jag kommer se den lösningen snart.

Då kanske jag kan bli lycklig igen......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar