torsdag 29 augusti 2013

Natti Natti

Luna har fått sin nattvälling.
Ingo har jag sjukanmält.
Får vara hemma i morgon.

Klockan susar mot 2.
Jag har sådan oerhörd ångest i kroppen.
Jag vill verkligen inte lämna henne till förskolan på fredag.
Det känns hela tiden som hon för liten.
Hon är minst av alla.
Hon är den enda som kryper.
Alla andra springer omkring. Är så mycket större.
Kan prata.
Luna kan inte göra sig förstådd.
Hon är så liten.....
Det skär i kroppen. Jag klarar det nästan inte.
Ibland känns det som jag ska kräkas.

Jag vill tro att jag har värre separationsångest än Luna.
Men jag vet inte.
Jag hoppas på det allra bästa.
Hon har haft det så roligt där.
Nu när vi är där tillsammans med henne.
Hoppas hon även kan vara där utan oss...

Jag vill inte att hon ska fara illa......
Jag vill bara att hon ska ha det bra.
Kunna vara helt och hållet trygg.

Men hur det än blir så blir det bra.
Om det blir för tufft så får vi skära ner på hennes tid.
Men hon ska bara gå där på halvtid tis- tor.
Det är ändå lämpligt att börja mjukt när hon är så liten......

Jag kommer hur som helst...
Att se till att hon bara kommer få det bra.
Så egentligen har jag ingen anledning till ångest.

Får försöka trycka in det i mitt hjärta.
Och andas. Meditera.
Allt blir bra.

Dröm vackra drömmar så blir de sanna...

Natti Natti från Nelly.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar