fredag 23 augusti 2013

Skriver!

Det började så smått i går.
Men i dag tar det fart.

Det bubblar i hela min kropp.
Jag har inspiration igen...
Jag kan skriva i oändlighet... orden strömmar...

Luna tömmer skåp och river ner allt hon kommer åt...
Jag kryper in under köksbordet och torkar upp en sjö med te.
Ingen kopp te nu heller.
Luna rycker till.
Även smörgåsen följer med.
Simmar och löser upp sig i allt te.
Torkar och plockar upp och försöker laga...
Allt fler av mina böcker finner jag iturivna med urplockade blad.
Lite slött lägger jag in bladen i böckerna igen...

Så fort hon somnar plockar jag upp min MacBook Air i knät.
Och orden fyller snabbt hela skärmen.

Från att ha varit avstängd och mörk nästan hela sommaren... så lossnar det...

Det är väl så här det är med skrivandet.
Upp och ner.
Upp och ner.
Fram och tillbaka.

Bara att följa med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar