torsdag 29 augusti 2013

Kväll

Druckit Yogi kanel- te.
Med mörk choklad och nötter.
Vilken dag det har varit i dag...
Sista inskolningsdagen med Luna.
Det går inte ens att beskriva hur trött jag är....

När vi kom hem och M hade jobbat en timme i arbetsrummet...
Då somnade jag.
Jag bara la mig under en filt och somnade.
Slukades direkt upp av djupsömnen.
Vaknade av att M gjort middag.
Har sedan hela kvällen svävat i ett sorts dvalatillstånd...

Mycket skönt dock.
Om man inte borde känna sig orolig?
Dimmig och trög i huvudet.

I morgon ska Luna till förskolan. Första dagen helt själv.
Nu är tre dagar av inskolning över.

Hur ska det gå i morgon?

Hon har på förskolan varit mycket nyfiken.
Men mycket mammig.
Jag har inte fått lämna henne...

Nu hostar Luna och vaknar.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar