måndag 26 augusti 2013

Kväll

Har efter två evighetslånga listor packat allt till förskolan i morgon....
Påsar med olika plagg märkta 1-6 har lagts i ryggsäcken.
Plagg enligt listan med extrakläder till korgen har lagts i en kasse.
Ytterligare en påse med de kläder hon ska ha i morgon.
Tunna mjuka kläder (med ugglor). Och en lila Didriksons galonbyxa.
I skötväskan ligger tillhörande lila regnjackan med regnvantar - utifall.
Fårskinn filt kudde med örngott inför sovstunden ligger också framme.
Även den nyinköpta lila ryggsäcken från Haglöfs.
Även de nya PAX- skorna jag köpte till henne i kväll.
Jag köpte skorna fem minuter innan de stängda.
Visste inte ens om det skulle finnas några som passade.
Då kom jag insusandes med vagnen.
Jag hade en tur.
Eftersom jag bara härom kvällen upptäckte att skorna hon haft hela sommaren inte längre passade.....

Så.
Nu ligger en jättehög i Lunas vagn.
Med alla dessa saker och kläder.
Och allt ska märkas upp till i morgon bitti.
Då är Lunas första dag på förskolan. Inskolning dag 2.
I dag fick vi besök av pedagogen.
Kände mig inte helt bekväm med det mötet.
Skönt att ha fått det gjort bara.

Sedan när allt är märkt som ligger i vagnen så ska allt annat märkas upp.
Det får göras i morgon.
Alla andra hundra plagg...

Nu har jag bett M märka upp i alla fall hälften av högen i vagnen,
Så gör jag andra hälften.
Han är tveksam.
Hoppas verkligen han kommer i håg det.
I morgon är det för sent.

Jag tänker skriva på Hjärtat nu.
Blir allt mer galen om jag inte lyckas bli klar snart.....

Åh säg.
Vad ska jag göra.
Jag vill fly.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar