lördag 31 augusti 2013

Kväll

Det åskar och regnar nu.
Skönt låta balkongdörren intill mig vara lite öppen.
Nu hörs ett ordentligt åskmuller här...

M väckte mig när han kom hem sent.
Jag hade somnat bredvid Luna i vår säng.
Den här kvällen har jag verkligen varit trött.
Jag känner mig fortfarande helt märklig.
Dimmig. Avtrubbad.
Svårt att finna orden.
Svårt att ta in saker.
Vet nästan inte vad jag gör.

Funderar på vad jag ska ha för klänning i morgon.
Vi ska på dop och åker vid 9- tiden.
Jag har inte en susning om hur jag ska klä mig.
Klänning blir väl bra. Någon knäkort.
Jag har en hel del fina klänningar.
Bekymret är bara att alla är svarta.
Eftersom det är så jag klär mig.

Hur gör jag nu?

Lär inte hinna köpa ny klänning i morgon eftersom vi åker kl 9....

Lagt fram några olika förslag på klänningar till Luna som jag kan prova.
Hon har verkligen mycket kläder.
Mest av oss alla känns det som...

Just nu sover hon så gott.
Det är skönt.

Nu smattrar regnet ordentligt mot glasrutorna.
Det blixtrar så hela himlen blir upplyst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar