onsdag 28 augusti 2013

Morgon

Vaknat med denna vidunderliga huvudvärk...
Undrar om M kan vara själv med Luna på inskolningen i dag.
Vet inte om jag orkar följa med dit.

Ljudnivån är verkligen hög på förskolor...
Det är så intensivt...

För länge sedan jobbade jag på en förskola i Uppsala något halvår.
Det var underbart att vara med barnen.
Trots att det var så intensivt... så var det personalen som var mest påfrestande.
De äldre damerna...
Ryser bara jag tänker på det.
Men det var på många sätt ändå en magisk tid.
I trädgården fanns underbara äppelträd.
Höstlöven var också väldigt vackra den hösten.
Och jag lärde känna en väldigt speciell svartklädd kvinna.

Jag minns att hon trodde jag skulle bli vacker i svartfärgat hår.
Men det blev aldrig så.

En kopp te nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar