söndag 13 oktober 2013

Ångest

Ångest och panik.
Denna kväll har varit en mardröm.

Visade sig att jag missuppfattat deadline fullständigt.
Texten skulle varit inlämnad... inte denna söndag. Utan förra söndagen...

Dessutom ytterligare en text! Kommentarer på Lagercrantz.
I kväll skulle jag ha kommenterat och läst allas texter.
Varit huvudkommentator på en text.

osv osv.

Jag som trodde att enbart texten från Ängeln skulle in i dag....

Och det kändes lugnt och bra.
För den var jag färdigt med.

Går alltför sällan in på vårt forum. Skrivarplattformen.
I mailen fanns frågor om var min text var.....
Och såg allas texter som strömmat in för länge länge sedan....

Trodde hjärtat skulle spricka i bitar av panik...

Men nu har jag mailat mina ursäkter.
Publicerat mina första sidor från Ängeln.
Och ska fortsätta jobba med allt i morgon....

På torsdag och fredag är det heldagar i skolan.
Känns både spännande och oerhört nervöst att träffa alla igen....

Känner mig naken när jag lämnar ut mina texter så här.
Texter som ska dissekeras och bedömas.

I bland vet jag nästan inte om jag ska klara det.

Men jo. Det gör jag.
Det blir bra.

Jag gör det här för att nå min dröm.

Jag orkar inte mer denna kväll.
Nu behöver jag sova.

Dröm vackra drömmar...

Natti Natti från Nelly.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar