onsdag 23 oktober 2013

Natti Natti

Jag har verkligen försökt att skriva.
Men det har varit fullständigt omöjligt...
Jag hoppas jag nu ska kunna fortsätta skriva regelbundet här.

Luna har nu blivit så pass bra att hon ska till förskolan i morgon igen.
Det stormar och regnet öser ner.
Så har det varit hela denna dag.
Luna och jag har läst många böcker.

När jag nattat henne vägrade hon somna.
Jag hade ännu inte hunnit äta något.
Vanligt numera.
Hoppades kunna äta så fort hon somnat.
M skulle komma hem senare. Vet ej hur sent.
Jag fick ligga med Luna intill mig som bara vred sig runt runt...
Hon tycktes aldrig kunna komma till ro.
Det kändes som det tog timmar...
Någon gång somnade vi (jag med kläderna på).
Vaknar av att Luna skriker.
Då har M kommit hem och det är tid för midnattsvälling.
Klockan är nära halvett på natten.

Blev ingen middag i kväll heller.
Jag har blivit sjukt smal.
Och det tycks inte kunna gå att hejda längre hur min vikt bara sjunker...
Jag vågar inte skriva hur lite jag väger nu.
Men jag var smal innan jag blev gravid med Luna.
Och nu väger jag 7 kg mindre... än den vikten jag hade då.

Den här vikten kunde jag ligga kring i gymnasiet.
Det var senast jag var så tunn.
Och då mådde jag inte bra.
Levde på kaffe och te i stort sätt.
Och var uppe och pluggade och skrev hela nätterna.
Kaffet höll mig vaken. Kaffe i stora svarta mängder.
(Det slutade med att jag förstörde min mage och kan aldrig mer dricka kaffe.)

I lördags kom min far och hans fru.
Var barnvakt till Luna (tredje gången vi fått barnvakt).
Så trots feber och ett mycket risigt tillstånd så släpade jag mig ut.
Det blev biofilmen Vi är bäst (den tycker jag du ska se).
Och sedan en god italiensk middag med vin på Primo Ciao Ciao. Här.
Det var värt att komma ut trots att jag mådde så dåligt.

Nu ska jag dricka varm choklad innan jag lägger mig.

Hoppas att allt går enligt planerna i morgon.

Längtar nu efter en god natts sömn.

Dröm vackra sköna drömmar...

Natti Natti från Nelly.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar