onsdag 23 oktober 2013

Regn

Regnet öser ner.
Luna är lämnad på förskolan.
Hon var verkligen lycklig över att se alla barn igen.
Det värmde i hjärtat att få se.
Och när hon såg sin "favoritfröken" K så flög hon i hennes famn.
Och K fick blinka bort en liten tår.

Regnet började ösa ner först då jag kommit hem.
Så jag vet inte hur det blev med förskolans planerade skogsutflykt med barnen.
Men personalen på en Ur & Skur- förskola kanske inte skräms av "lite regn"...

Jag ska försöka fokusera på kursen.
Men någon gång mellan 11-13 ska det komma hit två män och inspektera alla våra fönster.
Ännu har de inte kommit.
Och jag kan omöjligt slappna av och fokusera förrän de varit här.

Hoppas hoppas de kommer snart...
Så jag slipper denna otrevliga väntan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar