onsdag 16 oktober 2013

Höstblåsor

Halvfyra i morse kom Luna hem från Södersjukhuset.
Hon har tydligen något som kallas Höstblåsor.
Tillsammans med att hon är mycket förkyld med slem i halsen.
Men ingenting farligt!
Hon har gått ner ett halvt kilo bara de senaste dygnen...
Och kan fortfarande bara äta små smulor åt gången för att inte kräkas.
Men känns drömskt skönt att ha henne hos mig igen.
Att hon slapp bli inlagd!
Och att veta att så länge hon får i sig vätska så är det inte farligt...

Har inte haft ork eller tid att skriva här.
Men jag gör ett nytt försök i morgon...

Kommer inte åka till skolan i morgon.
Det skär i hjärtat och magen.
För vill på ett sätt verkligen dit.
Men ska vara hemma och ta hand om sjuka Luna.
Känner samtidigt att jag mår dåligt över det jag inte lämnat in.
Och att jag känner mig helt oförberedd i morgon.

Ska försöka att inte må alltför dåligt över detta...
Kanske att jag åker till skolan på fredag...

Nu ska jag lägga mig tidigt.
Ingen ork för nattskrivande.

Dröm vackra drömmar...

Natti Natti från Nelly.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar