torsdag 24 oktober 2013

Natti Natti

Ännu regnar det.
Har varit denna grå fuktiga filtdag hela dagen.
Jag hade svårt att fokusera på skrivkursen.
Satt bara och väntade på att de skulle dyka upp.
De som skulle inspektera fönstren.
Ville ha det gjort så jag kunde slappna av sen.
Men de dök aldrig upp!

Så frustrerande.

När Luna somnat blev jag så trött att jag bara somnade.
Vaknade av att M kom hem med taxi.
Han skulle vara hemma någon gång i natt så jag trodde det var natt.
Men klockan var inte ens 22 än!
De hade spelat boule och haft trevligt men alla ville tydligen hem tidigt.

Nu sover alla här.
Jag ska också sova nu.

Nu när jag varit förkyld länge och Luna också varit sjuk...
Då har jag inte haft ork att vara vaken på nätterna.
Så som jag brukar för att läsa och skriva.
Det har varit skönt och bra.

Nu går jag och lägger mig.
Efter en kopp yogi- te som jag ska dricka först.
Behöver lugna min själ.

Dröm vackra drömmar...

Natti Natti från Nelly.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar